2014. szeptember 28., vasárnap

Hamburger zsemle

Most, hogy iskolába járok, a pad társam, egy kedves, két évvel idősebb nő. És akivel együtt fuvarozzuk magunkat, hol így, hol úgy, az egy pár évvel fiatalabb férfi. Kedves emberek. Miről folyik a beszélgetés főleg, ki mit sütött, főzött.:-) Mikor farkas éhesen ültem a padban, és megláttam Zolit, jóízűen beleharapni a hamburger zsemléjébe, amit büszkén mondott, hogy feleségével készített otthon, megfogadtam, hétvégén megsütöm én is. Persze, ment már a recept csere is...:-))))


Hamburger zsömle

60dkg liszt, 1 tojás, 2dl tej, 2dl kefir, vagy joghurt, 2 dkg élesztő, 2 evő kanál cukor, 1 teáskanál só, 4 evő kanál olaj
Tetejére tojás, szezámmag, és lenmag is mehet.

Jól kidolgozom, duplájára kelesztem, ebből olyan 9-10 db lesz, megformázom, és még akkor is kelesztem, (ez fontos, mert különben kemény lesz a zsömlénk)
Meleg kell, a kelt tésztának, huzat nem tesz jót.
Szívvel, és lélekkel kell csinálni, mert a kelt tésztának lelke van!:-)
Jó étvágyat!
(reményeim szerint lesz fénykép is róla)



6 megjegyzés:

  1. Kíváncsian várom a fotót !

    VálaszTörlés
  2. Csodásan néz ki ! Annyira guszta!

    VálaszTörlés
  3. Megsütöttem - már formázás közben jöttem rá, hogy kimaradt a tojás... de mivel a pizzát és a kalácsot is tojás nélkül sütöm, még reménykedtem, hogy jó lesz... És : nagyon, nagyon finom!!! puha, jó izü - estére hamburgert terveztünk, most készül a pogácsa belé. Köszi a receptet!

    VálaszTörlés